En çok bana soracaksınız



Okulu bilgi yarışmasında temsil edecek 3 elemandan biri olmanın verdiği gururu satırlarıma dökmek isterdimde, hiç bir etkisi olmadı seçilmenin üzerimde. Gayet rahat ilçe elemelerinin yapılacağı mekana geldikten, Seli`yi de etkisiz hale getirdikten sonra yarışmanın başlamasını beklemekteydim.  Büyük bir çoğunluğu bizim okulun hocalarından oluşan, jürilerin bitişiğindeki 4 numaralı masayı gözüme kestirmiştim. O masa bizimdi, değilse bile olmalıydı. Çok isteyince oluyormuş, kuradan 4 numaralı masayı çektim. Bir güzel koltuklara yayıkdıktan sonra ilk soru beklediğimden kolay gelince rahatladım. Bir derin nefes alacak gibi olsamda bu şahane soruyu sordular;

Aşağıdakilerden hangisi Rıza Çalımbay`ın yazdığı "Çalıkuşu" romanının kahramanı Ferhunde`nin bu lakabı almasında ki etkendir?
A-) Bilmem ne
B-) Gak Guk
C-) Zayıf ve çelimsiz olması
D-) Okulun önündeki ağaçlarda daldan dala atlaması

Farkettiğiniz üzere ne kitabı nede soruyu okumuşum. İlk yanlışımız bu oldu. Sonra Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji soruları ilgi alanıma girmediği için pek dikkatimi çekmesede, yanımdaki diğer 2 eleman işi götürmüş, öne geçmişiz.

Yarışmanın başında Seli bizi itin g**ne sokarak; sizi kırmak istemiyorum da; onlar çok sağlamlar, kesin kazanırlar, mynette 800 puan neki gibi cümlelerle benim içime korku salsada, kendisinin savunduğu takım yanlış yapmaya başlayınca, kalkıp Ankara havası oynayasım geldi. Ama oynamadım, gayet ciddi bir yarışmacısıyım.

Edebiyat, Tarih, Coğrafya, Genel Kültür sorularının bana yıkılmış olmasından ötürü; en başta herkese söyledim hangi padişahlı tarzı soru gelirse yapamam diye nitekimde öyle oldu. Ama benden kaçar mı kaçmaz, onuda bildim. Bu sorudan sonra gelen saçma sapan coğrafya sorusunu yanlış yaptığımız sırada, farkla önde gitmekteydik.

Saatlerce internet sitelerinde soru çözerek hazırlandığım Genel Kültür sorularına geldiğide, önümdeki ekrana kafamı sokmuş soruyu beklemekteydim. Arkas Spor ile ilgili soruda batırınca moralim bozulsada, yılmadım ikinci soruyu daha fena konstre olmuş vaziyette beklemekteydim. Hakaret gibi bir soru geldi;

Avrupa birliği ve Avrupa bilmem nesinin onayıyla 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti Seçilen şehir hangisi?

Soruu görmemle dellenmem bir oldu. Elimdeki kalemi monitöre doğru fırlatıp; böyle soru mu olur bilgi yarışmasındayız yea, nidalarıyla atarımıda yaptım. Bundan ders alsınlar adam gibi sorular sorsunlar.

Sonuca gelirsek; ilçe elemelerini fark ile kazanıp, kameralar önünde yarışmamızın muhtemel olduğu il finallerine kaldık. Destekleyin bizi....

This entry was posted by Sleepandbeer. Bookmark the permalink.