Hayaldi gerçek oldu


03.06.2011 - 09 Mayısın üzerinden neredeyse 1 ay geçmiş -bana öyle gelmese de-. Hava gayet sıcak ve tozlu, bu inşaatlar yüzünden Texsas`tayız sanki anasını satıyım. Saat 17.00 suları evden çıkmak için gayet güzel bir saat, Emre içinse olabildiğince geç. Bazen hayatta küçük şeyler size çok koyar, içinde 7 lira olan kentkarta 5 lira daha yüklemek; çocuk acısı gibiydi. Durağın gölge ve rüzgar alan kısmında beklemeye başladım. Önümde 10 yaşlarına ama kendini 18 yaşında hisseden bir kız çocuğu ve kızının yaşlılık hali bir anne benimle aynı otobüsü beklemekteler. Arkamdaki kuyumcudan sucuk kokuları gelirken, şakirt öğrenciler durağı sarar  peşi sıra gelen çocuk zırıltılarıyla. Saat 17.08. Cübbesi ve kepiyle uyumlu olmak için mavi ve mini bir elbise giymiş bir kız sevgilisiyle durağa gelmekte. O halde otobüse binme cesaretini kutlayarak mesaj gelen telefonuma bakıyorum. Emre, benden daha heyecanlı mesajlar atmakta ardı ardına. Benim tek derdim ise fazla fazla sıktığım parfüm. Saat 15.18. Otobüs uzaktan görünmüş, gayet mutluyum, bildiğin çocuklar gibi sevinçliyim. Kentkartı dıtlattığım sırada şoför bana bakıp gülümsüyor, sanırsam yüzüme de ki otobüs geldi mutluluğunu gördü.

6 yıldır İzmir`de yaşayıp Camii durağını bilmemem benim için başlı başına hatayken, otobüsün gidiş yönüne ters oturmam tam bir eziyet olacak yol boyunca, ilk belirtilerini başlardan gösterdiği gibi. Spotçuların önünden geçerken, boncuk boncuk hatta bilye bilye terliyorum. Neyse ki GPS sistemindeki hanım abla durakların ismini yüksek sesle söylüyor, yoksa Kıbrıs Şehitlerini bulmam imkansız. Daha önceden gelen talimatla caddenin girişinden biraz ilerde bekleyip bir sigara yakıyorum.

Emre: Kız gelmiştir çoktan
mEta: Gelmemiş
Emre: Nerede ki
mEta: Gelir elbet(tarzı bişeyler)
mEta(iç ses): Mesajda atmıyo burada ekilirsem ameliyat olur "Gay Bedenler Kulübünde" takılırım artık

Önünde beklediğim tatlı ve benzeri malzemeler satan tükanın içindeki iki kızın öküzleme beni kestiği anlarda miyopluğun verdiği körlükle birini Beste`ye benzetip, günün şakasını yapıyor galiba hiç komik değil dememle  gelen mesajın ardından orada bulduğum cafelerden birine yalnız oturup biramı içmeye başlıyorum. Hayatımın belli bir süredir en sinirli dakikalarını yaşamaktayım. Bir sigara, ötekisi, ardından bir tane daha. Emre yine benden daha sinirli, garson beni kesmekte, biram bitsin eve dönmeyi planlamaktayım, bira bitmek üzere, o kadar yol geldim 10 dakika göreydim bari, garson beni sevmedi, hayatımda ebeveynlerim haricinde kimseye atar yapmadım lan ben, adam gibi okkalı cümleler bulmam lazım Kurtlar Vadisi tadında, sallanmayan bir masaya oturmalıydım burası deli etti beni, annemi özledim, çok yalnızım lan şu an yalnızlıktan ölücem sandım. Saat 18 belkide 19 olmuş British Culture`a gel mesajının geliği sıralarda. Kıbrıs Şehitlerini zor buldum British Culture`ı nasıl bulacam.

mEta(tam bir ingiliz aksanıyla): Abi burada Britiş Kalçağğrr varmış nerede o
Midyeci(bir gözünü aşağı üşürmek suretiyle anlamadım yiğen bakışı)
mEta: İngilizce kursu abi
Midyeci: Midye veriyim mi?
mEta: Kolay gelsin abi

Tam olarak saydım ki söylüyorum; 10 adım daha atıp binanın önüne gelmeyi başardım. 3. kattayım, yaklaşık 1 aydır beklediğim görüntü merdivenlerden inmekte. Sözü gereği sıkı sıkı sarıldı, bende sarıldım. Kantine oturduk. Saat 19`u biraz geçiyor o sıra. Benim olduğum yerde muhabbet sürekli sürer şayet ki sıkılmadıysam. Bir birimize anlatacağımız şeyler vardı. Özetle; bir sürü tesadüfler silsilesi.

Bilgi yarışmasına nasıl geldiklerini anlattığı sırada o kantinde oturduğuma inanamıyorum, kız canlı canlı karşımda oturuyor gülüyor falan çok garipsedim başta. Ağzım kurumuş cola alacaktım kalkıp gidesim gelmedi. Bıraksalar uçar mıydım? Uçamazdım ama denerdim. Cüzdanımdan yüzüğü çıkardım. Evet artık evlenme teklifi vak... Yarışmada parmağımdan çıkmayan o malum yüzük. Umarım uzun süre saklar gerçi bayada yakıştı.

Sude`yi bile gördüm dün. Kendisi çok tanıdık geldi yani uzun süre görüşeceğiz umarım sıkıldığım anlara denk gelmezsin Sude, denk gelirsen de başka şeylerle ilgilen ritim falan tut. Onların gitmesinin ardından muhabbetin en can alıcı yeri gelir artık.

- Aramızdakinin adını koyalım mı artık?
- Bende onu diyecektim
- Şimdi klişeler var gak guk çıkmak falan salak kelimeler ebe ebe
- Bence de ama şimdi şöyle ki aslında öyle değil ama olabilir de bence neden olmasın
- Burayı skipleyelim artık

Benim sigara içme gereksinimin gelmesi nedeniyle ara sokaklardan birindeyiz. Anlattıklarımdan birine, capsleme fırsatı bile yakaladığım klasik şaşırma hareketlerinden biri yapıyor. Sırf tekrar görmek için o ifadeyi; annem beni tuvalete düşürmüş doğmadan, ben orada büyümüşüm babam ağzıma sıçmış bile diyebilirdim. Demedim. Tekrar 3. kata çıkıp gayet marjinal muhabbetler ettikten sonra saat 20.00 olmak üzereydi daha sıkı sarılıp ayrıldık.Hatta öyle sıkı sarıldık ki Beste`nin kafasında durmakta olan gözlük bile düştü.

Buda mutlu giden bir hikayenin gayet mutlu bitirebildiğim sonuydu. Yazmaya başlarken sürekli betimlemeler falan yapıp tam bir hikaye yazmak istemiştim ama benden bu kadarı çıkıyor.

This entry was posted by Sleepandbeer. Bookmark the permalink.

5 thoughts on “Hayaldi gerçek oldu”

  1. blogunda bol bol ismim geçsin diye heycanlı mesajlar yazdım zaten ohhş

  2. @mEta

    Vay anam vay... Demiştim bak olacak olacak diye taaaa kaç ay önce bu münazaranattırma yokken ortalıkta ;) Sevindim bro !