III. İzmir Rock Fest İlk Gün

Evde uzun bir süre oyanlandıktan sonra ilk konserin resmi başlama saatine 1 saat kala otobüs durağına gelebilmiştik. Metro`ya mı binsek otobüsle mi gitsek diye büyük şehirin bütün imkanlarını kullanarak düşünürken, bildiğimiz yoldan şaşmadık gelen otobüse balık istifi binip daha sonrada metro kullanaraktan Bornova`ya ulaştık. Yanımdaki arkadaşın daha önce gittim buraya biliyom yolu sözüne güvenerekten yavaş yavaş gitsekde aynı sokağı ikinci geçişimizde yanlış yerde olduğumuzu fark edip taksici abiye sorma joker hakkımızla mekanın önüne gelebildik.

Oldukça geç kalsakta Noxx`un önüne geldiğimizde ilk grup (Eve geldiğimde öğrendiğim üzere DreamForge) sound-checklerini bitirmiş, ilk şarkılarına başlamışlardı bile. Arkalardan bir masa bulup ortama ısınmaya, ter atmaya başladık. Ortamın akustiğinden kaynaklanıyor olacak ki DreamForge`un solisti sesini yükselttikçe tiz ses beynimizi yiyordu. Onun haricinde başarılı bir performansla sahneden indiler

Beklediğim gruplardan The Trusted sahneye yavaş yavaş çıkarken bizde ön taraftaki yerimizi aldık. Kendi şarkılarından Kill With U.S.ve Roadblocks ile seyircileri coştursada istediğimiz pogoyu bulamadık. Sahnede eğlendikleri çok belliydi grup elemanlarının. Gitaristin cebinden telefonu çıkartıp; "anne konserdeyim sonra arıyacam" demesiyle mekanda kahkahalar. Hele ki Kaan Dinçer`in "evet arkadaşlar bir cover ile performansımızı bitireceğiz" demesi üzerine seyircilerden biri; "kendinize bağladınız coverları kendinize" demesi salondaki az sayıda da olsa "MHP"`lileri güldürdü. Hatta kahkaha bile attırdı. Bunun ardından grup muhteşem Redneck coverıyla performanslarını tamamlayıp diğer konserlerdeki pogolara karışarak uzaklaştı.



Bir sonraki grup İzmirli Harcorecular Mosh Pit Project`ti. Sahne önününü The Trusted`da ısıtmaya başlayan harcorecular, Mosh Pit Project`in sahneye çıkmasıyla pogodan başlayıp circle pit`e dayanan seriyle performanslarını tamamladılar. O sırada ben MetalTR`den Kerem abinin yanında, Insistence elemanlarının arkasında olan biteni izlemekle meşguldüm. Bir ara Insistence`ın bassçısı ve vokalide pogoya dahil olup ortalığın tozunu aldılar. Harcore`dan uzak olduğum için hangi şarkıları ve coverları çaldıklarını tam bilemesemde ehil birinin yardımıyla sonraki günlerde setlistlerinide buraya ekleyebilirim.





Son zamanların en iyi gruplarından Insistence, yaptığı sound-cheackle az sonra olacakları haberdar ediyor gidibiydi. Arka tarafta masaya yaslanıp tek başıma biramı yudumlarken, otobüse binmeden yarım saat kadar önce reddedilmenin verdiği acıyla Insistence`ın performasını sadece izledim sorsanız hiçbirşey hatırlamıyorum başka diyarlardaydım o sırada. Dalıp gittiğim sıralardan birinde; iki arkadaş şakacıktan tam önümde pogoculuk oynuyordu ki biraz yapılı olanı sıska olanına hokkalı bir omuz geçirdikten sonra sıska olan benim masaya doğru savruldu, kendisiyle birlikte benim dibine geldiğim birayıda savurdu. Neyse çokta önemli değildi bira ama arkadaş uzun bir süre karaciğerini tuttu. Kısım kısım yakaladığım yerlerde ise yeni vokalin sesine hayran kaldım. Scream`de yeteneği tartışılmaz. Bateristin bir vuruşu kaçırması haricinde kusursuz bir performans sergileyip, seyircileri coşturmayı bildiler.



Veeeee gecenin en beklenilen grubu Blacktooth sahnede yavaş yavaş yerini almaya başladı. Tabiki bende en öndeki yerimi kaptım.  Orcan Kolonkaya, Dime serisi gitarıyla sound-check yaparken biz çoktan gitmeye hazırdık o bile yetmişti bize. İlk şarkıyı headbang yaparken kaçırdım. Walk coverlarıyla bütün salon çoştu. O sırada vokalin seyircilerden birine uzatmaya çalıştığı viskinin bir kısmı, daha sonra yarım kola kutusu sahne önünde duran hırkama dökülsede ne önemi vardı Blacktooth konserinde. Tuna Vural Drink Drive Go To Hell albümünün myspace adresinden download edilebilir olacağını duyurduğu sıralarda arkamı dönüp seyirci ne durumda diye bakarken, artizimi farkettim.(Artizim; Arch Ravens`in vokalidir kendisi, dişi olmasına rağmen sahip olduğu bural vokal kendisine hayran bırakır beni). Artizimle headbang yaptığım sıralar geceninde en eğlendiğim dakikalarındandı. Grup ne çalsak diye kararlaştırdığı sırada Domination istenmesiyle şarkının sadece başı çalınıp seyirciyi özelliklede beni heyecanlandırdılarsada vazgeçip, benim bağırmam üzerine" 5 Minute Alone" çalmaya başladılar.

                             İki omuz arasından göürenen eli kalkık çocuğun yanındaki bendeniz

Drag The Waters çaldıkları sırada kendimi tutamayıp sahneye atladım, arkadan gelen birkaç kişiyle daha sahnede headbang yapmak sanırsam hayatımın en unulmayacak sahnelerinden biriydi. Blacktooth  Iron Clad çalmaya başlayınca herkes bilirki Wall of Death zamanıdır. Yerlerimizi aldık, hayvanlık derecemizi bağırarak artırdık ve baterinin giriş ritimlerinden sonra sağ omuzumda ağrılar ve göğsümde ezilmeler oluştu. Blacktooth`un 2x muhteşem performansından sonra herkes bitik durumdaydı. 20.00`a kadar dışarıya çıkışın yasak olduğu mekanda kendimize kuytu bir köşe bulup dinlenmeye başladık sonraki 2 konser için enerjimiz kalmamıştı.



Dinlenmeye çalıştığımız sırada Moribund Oblivion sahneye çıksada seyircilerin bitkinliği dolayısıyla sahne önünde en fazla 10 kişi vardı. Bahadır Uludağların çağırmalarıyla sayı artsada beklenilen hareketliliği yakalayamadı seyirciler. Time to Face ve K.İ.N albümlerinden şarkılardan sonra en beğenilen şarkılarından Kayboldum`la kapanışı yapan grup beklediği ilgili alamasada İzmir`in Türkiye`de ki en kaliteli Metal kitlesine sahip olduğunu belirtmeyi ihmal etmedi.





Sabah yediğim ekmek arası kaşarla - tost değil bildiğin ekmeğin arasına kaşarı sıkıştırıp çıkmıştım- saat 8`e kadar bekledikten sonra kapıdan geri dönebilmek kaydıyla çıkabileceğimizi öğrendiğimde sevinç çığlıkları atmamak için kendimi zor tutuyordum. Mekanın hemen yanındaki yerden yemek yerine aşağıda dönerci felan vardır diye yanımızdaki arkadaşın bizi sürüklemesiyle ayak üstü Bornova Büyük Park turuda yapmış olduk. Tekrar geri döndüğümüzde ise az önce önünden geçtiğimiz mekanda dönerde yapıldığını farkettik. Daha önce kokoreç yemeyen arkadaşa burdan aduketler yolluyorum. Oturup ekmek arası martı etlerimizi yerken, kapıda başlayan kavga çok büyümeden engellendi. Bunun üzerine olacak ki iki ekip arabası barın karşısına geldi, polisler inip sohbet etmeye başladı. Onlar sohbet ederken 10 metre ilerinde başka bir kavga çıkmış, kavga esnasında sanat eseri niteliğinde atılan yumruğun sesi iki sokak aşağıdan bile duyulmuştu. Bunun üzerine bile polisler yerlerinden oynamazken kavganın yatışmasıyla her zaman olduğu gibi tamam hadi ayrılın demeye geldilar. Tam o sıralarda Festivalin Headlinerı Suidakra sahneye çıkıp ilk şarkısını söylemeye başlamıştı.





İlk şarkılarında seyircinin büyük bölümünün dışarda olmasından dolayı ikinci şarkıya geçişte tekrar hoşgeldiniz deyip çalmaya başladılar. 10 üzerinden 11 puanlık performans sergilemelerine rağmen benimde içinde olduğum büyük bir grup şiddetli boyun ağrıları çektikleri için gruba çok eşlik edememiş olsada sahne önündeki grup iyi işler çıkardı. Grubun seyirciyle etkilemişi mükemmeldi, şarkılara bizi dahil etmek için ellerinden geleni yaptılar tabi karşılıksız kalmadılar. Enstürümental şarkıları Dead Man's Reel`da benim önümdeki herkes grupla birlikte headbang yaparken bir konserde görebileceğiniz en iyi görüntülerden biri oluştu. Neredeyse her şarkıda alkışladık yada ritim tuttuk. Bununla yetinmeyen grup bir ara önde duran arkadaşlarında göğüslerinide kullanmalarını istesede pek karışılık bulamadı. Diğer gruplar gibi SuidAkrA`da İzmir seyircisiyle ilgili bir yığın övgü yağdırdı. Bu övgülerin önemli kısmınıda sahnenin önünde neredeyse bütün şarkılara eşlik eden SuidAkrA fanı topladı. Grup performansını bitirdikten sonra 2 şarkı daha çalmak isteyince organizasyonun belkide tek yanlışı yapılmış oldu. Suidakra gibi bir grup sahneden indirildi -kendi kaanatim büyük yanlış yapıldığı yönünde-.

After Party`e kalmadan evimin yolunu tuttum. Hayatımdaki "Legendary" günlerden biri oldu.

Insistence: İzmir seyircisi çok iyi hayran kaldık dünkü performansınıza
Blacktooth: İzmire ikinci gelişimiz yine çok iyi bir seyirci var
Moribund Oblivion: Türkiye`nin en iyi metal kitlesi İzmir`de
SuidAkrA: Türk seyirsicisini beğendik özelliklede İzmir`dekileri
Mükemmelsiniz dostlarım
Baş parmakla çok iyisiniz hareketi.

*Fotoğraflar Berat Benli`ye ait

5 thoughts on “III. İzmir Rock Fest İlk Gün”

  1. Bir gün bu kadar dolu geçebilirmiş dedirten bi yazı olmuş hacım.
    İzmir seyircisi , gruplara kendini beğendirdiği için sevindim , blacktooth fotoğrafında 10/10 veriyorum 11 olurdu lakin kaymış :|

    Trustedin bloody roots çalmayışınıda kınıyorum =D

  2. Fotoları çeken arkadaş bizim yer aldığımız kısmı deneme amaçlı çekmiş asıl geliş amacı Moribund Oblicion`u çekmek olduğu için.

  3. five minutes alone ile iron clad arasında bir şey çalmadılar diye hatırlıyorum ben. sen büyük ihtimal five minutes alone'da sahneye çıkmışsın :)